piątek, 10 sierpnia 2012

RACUSZKI

To typowa potrawa w polskiej kuchni. Tradycyjne racuszki smaży się w oleju (najlepiej w głębokim). Najpopularniejsza jest wersja z jabłkami, ale możemy spotkać wersje z bakaliami lub bananami. Próbowaliście już racuszków z bakaliami albo z bananami? Które smakują Wam bardziej?
Poniżej umieszczam sprawdzony przepis na racuchy z jabłkami.

 SKŁADNIKI:
- 50 dag mąki
- 4 jaja
- 4 dag drożdży
- 2 łyżeczki cukru
- 3 szklanki mleka
- 2 łyżeczki masła
- 6 średniej wielkości jabłka
- olej
- sól
- cukier puder
- cukier wanilinowy

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA :

Drożdże rozetrzeć z cukrem i rozprowadzić letnim mlekiem. Odstawić w ciepłe miejsce, by "ruszyły". Następnie wlać je do mąki, dodać jaja, stopione masło i sól. Wyrobić pulchne ciasto i zostawić w ciepłym miejscu, aby podrosło. Gdy podwoi swoja objętość, dodać jabłka starte na tarce o grubych oczkach i wymieszać. Smażyć na patelni, nabierając ciasto moczoną w ciepłej wodzie łyżką i formując okrągłe racuszki. Obsmażyć na rumiano z obu stron. Racuszki układać na półmisku, posypać cukrem pudrem wymieszanym z cukrem wanilinowym.
 
 SMACZNEGO !!!

2 komentarze:

  1. Pomysł fajny wykonanie również. Ja osobiście ich specjalnie nie wielbię ale u mnie w rodzinie cieszą się niezłym powodzeniem. Rada dla gospodyni taka, że warto też zamiast jabłek otartych, podać te pokrojone w kostkę. Wtedy lepiej je wyczuć co wpływa pozytywnie na całokształt.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie starłam jabłek, lecz pokroiłam je w kostkę. Przepisałam przepis z książki kucharskiej jednak zapomniałam o tym wspomnieć.

    OdpowiedzUsuń