środa, 22 sierpnia 2012

SPRAGNIENI?

Latem, kiedy w sklepach, na działkach, w ogrodach jest mnóstwo owoców, zwykłe soki wolę zastąpić domowym kompotem. Produktów na wykonanie kompotu nie ma dużo, jednak ilości jakie będziemy na niego potrzebować nie są stałe. Wszystko zależne jest od garnka, w którym chcemy go ugotować i  ilości owoców. Podam Wam proporcje jakie zastosowałam.

- 9 jabłek o średniej wielkości
- 3 litry wody
- pół szklanki cukru (cukier jest składnikiem, który dodajemy według uznania)

Najpierw gotuję w garnku wodę. Podczas tego procesu kroję jabłka na ćwiartki. Nie obieram ich ze skórki, ponieważ to ona nadaje różowy kolor. Kiedy woda się zagotuje wsypuje do niej cukier, a po chwili dodaję jabłka. Staram się, żeby owoce wypełniały brzegi garnka. Całość gotować przez ok. 8 minut.
PS pamiętajcie o wydrążeniu środka jabłka








6 komentarzy:

  1. Teraz już to jestem spragniona ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł, polecam także schłodzony. Ja jednak osobiście radziłabym włożyć jabłka do garnka i dopiero zalać wodą i gotować. Wówczas jest o wiele lepszy. Dla urozmaicenia warto też dodać goździki, które według mnie działają jak składnik orzeźwiający.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. goździki to bardzo dobry pomysł. na pewno użyję ich przy następnym kompocie

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł, dobrze że propagujesz zdrową żywność, a nie sztuczne soki z kartonu!

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy te jabłka to jakaś określona firma, bo ja bardzo lubię lobo, albo papierówki, ale ty chyba masz inne? Odpisz mi, bo chcę zrobić taki kompot jak ty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłka z działki bądź ogrodu są najlepsze ; )

      Usuń